dimarts, 28 d’octubre del 2014

Fem mapes conceptuals: Bubbl.us


Els mapes conceptuals són un bon recurs que sovint fem servir a les nostres aules.  Al blog ja n'hem parlat una mica aquí.  Avui us vull presentar bubbl.us, un programa específicament dissenyat per a crear mapes conceptuals.


 Què m'ofereix?
  • És senzill i gratuït.
  • Permet treballar en línia, sense "baixar-lo" al nostre ordinador.
  • Es pot fer servir sense registrar-se, tot i que és millor fer-ho per poder accedir a més opcions del programa.
  • El mapa es pot exportar com a imatge o bé compartir-lo a internet.
  • Permet elaborar mapes de forma col·laborativa.
Aquest és un exemple de mapa que he creat amb bubbl.us:

exemple de mapa conceptual

Com funciona?
Entra a bubbl.us.  Pots començar a treballar directament (Start Brainstorming) o bé registrar-te (sign in).  
Si el meu anglès (i el traductor de google) no m'enganyen, "sign up" és per contractar bubbl.us per una mòdica quantitat.  Crec que per començar i provar-ho, de moment no cal ;)



En el meu cas, que ja estic registrada, entro amb el nom d'usuari, la contrassenya i "Sign in".  Si no vols registrar-te, ves directament a "Start Brainstorming".
I ja podem començar a crear el nostre mapa conceptual.

Veureu que al centre ja apareix una primera "bombolla" (d'aquí el nom del programa, tot i que he trobat que aquestes bombolles s'anomenen "nodes").
Situem el cursor a sobre del node i ens apareix un menú amb el que podrem:
-> moure la bombolla el node
-> canviar-ne el color
-> canviar el color i la mida del text
-> dibuixar un connector que surti del node actual
-> afegir-hi un arxiu (només disponible per a la versió de pagament)
-> esborrar la bombolla ...el node.

com usar bubblus

Podem posar un nom al nostre mapa situant-nos a dalt a l'esquerra i sobreescrivint a sobre de "New Mind Map".
A partir d'aquí és qüestió d' anar construïnt el nostre propi mapa conceptual fins a deixar-lo al nostre gust. El podrem guardar en forma d'imatge amb l'opció "export" del menú superior.
Us aconsello entrar al programa i fer-hi alguna prova, està molt bé!!  :D
I si voleu veure com funciona en directe, mireu aquest video:



El vídeo l'he tret d'educared, una plana farcida de recursos.

4 comentaris:

  1. És una de les meves "preferides". Hi ha de tot i més!

    ResponElimina
  2. M'entanta! ja la tinc programada per treballar amb els nes/es i la PDI! ja t'explicaré què tal ha anat!

    ResponElimina

M'agradaria molt que deixessis un comentari.
L'objectiu del blog és compartir informació que resulti útil, si és així o si tens algun dubte, no ho sabré si no m'ho dius!!
Gràcies :-)